Uneli ste određenu tabelu u excel i postavili podatke tako da ste kreirali određene redove i kolone, kao i nazive tih kolona i redova. Međutim kada ste ponovo bacili pogled na tabelu, učinilo Vam se da bi ipak mnogo bolje bilo ukoliko bi postojeći redovi i kolone zamenili mesta.
Međutim mnogo Vas mrzi da ponovo unosite sve podatke ručno. Još ako je tabela velika…
Da li postoji način da se to mnogo lakše odradi? Odgovor na to pitanje je da postoji. U nastavku teksta će biti objašnjen postupak kojim to možete da postignete.
Nije potrebno da ponovo unosite sve podatke. Postoji jednostavan način koji će redove pretvoriti u kolone i obrnuto. Za to je zaslužna opcija Transpose u Excel-u.
U nastavku teksta ćemo objasniti kako se koristi ova opcija.
Prvo je potrebno da odaberete ćelije tabele(sa sve nazivima kolona i redova) kojima želite da promenite raspored.
Zatim desnim klikom na selekciju odaberite opciju Copy, ili pritisnite CTRL+C tastere.
Zatim kliknite na praznu ćeliju, desni klik i odaberete opciju Paste special pod opcijom Paste.
Na prozoru koji Vam se pojavi štiklirajte tj. čekirajte opciju Transpose i kliknite na OK.
Redovi postaju kolone, a kolone postaju redovi. Dok originalna tabela i dalje postoji.
Nije li ovo daleko jednostavniji način od ponovnog unošenja podataka? Ukoliko ste zainteresovani za još neke trikove u excelu, možete pogledati ponuđene blog postove:
- Unapredite Excel veštine sa ova 3 jednostavna trika
- Trik koji će Vaše Excel izveštaje učiniti efikasnijim.
- Kako ukloniti prazne redove u Excelu automatski?
Takođe možete pogledati i pregršt drugih uputstava i vodiča u Uridium IT biblioteci.