Odložite troškove ako možete

odlaganje_troskovaIako morate gledati na dugoročne strateške ciljeve, često je moguće odložiti ili pomeriti neke troškove bez značajnog uticaja na poslovanje. Na preimer, trebate zameniti gume na automobilu, ali s obzirom da je budžet ograničen, možete još neko vreme da se „provučete“ sa starim gumama bez rizika i izazivanja opasnosti. Ipak, u nekom trenutku, morate nabaviti nove gume jer u suprotnom predstavljate rizik i za sebe i za druge što može prouzrokovati veći trošak u budućnosti. Kada je IT u pitanju jako je teško pronaći tu tačku kada se nešto mora uraditi. Neke troškove možete pomeriti, ali ne predugo i kada za to dođe vreme prosto uradite.

Čest primer u odlaganju troškova jeste nadogradnja i zamena desktop softvera i hardvera. Mnogi stručnjaci savetuju organizacijama da je najbolja praksa planirani ciklus zamene hardvera. Razumno je planirati 3 godine za zamenu laptop računara i 4 godine za desktop PC i to zahteva da kompanija planira dovoljno sredstava za zamenu 30-40 posto računara godišnje. Sa druge strane, mnoge kompanije namerno odlučuju da odlože ovu promenu jer, na kraju krajeve, sve radi i nema potreba da se bilo šta menja, a naročito ispravni računari.

Ipak, to je moguće razući sve do trenutka dok ne počne da košta. Proizvođači specificiraju životni vek opreme ili garanciju s obzirom da su komponente napravljene i dizajnirane da traju određeno vreme. Kada takvi računari počnu da se kvare troškovi održavanja i podrška značajno rasut zajedno sa troškom pada produktivnosti dok je zaposleni bez PC računara. Stara oprema ima takođe sigurnosne probleme. Dodatno, stara oprema ne može uvek da radi na novom softveru koji je neophodan u komunikaciji sa kupcima i dobavljačima, obavlja poslovne aktivnosti ili čak ne može da radi sa novim štampačem ili skenerom. Posle godina odlaganja zamene računara, kompanija se susreće sa potrebom da nadogradi sve računare odjednom što je vrlo skupo u poređenju sa vremenski razgraničenim troškovima na 3 ili 4 godine. Što se softvera tiče, ako nadograđujete softver sa vrlo stare na novu verziju značajni troškovi dodatne obuke i usvajanje se mogu pojaviti.

About the Author

Uridium je kompanija u privatnom vlasništvu osnovana 1994. godine sa ciljem unapređenja poslovanja upotrebom informacionih tehnologija. Uridium prodaje, uvodi i održava Pantheon kao vodeći ERP u regionu. Tokom prethodnih 10 godina, uspešno smo implementirali Pantheon u preko 100 preduzeća u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Sloveniji. Pored ERP projekata, možemo se pohvaliti da smo uspešno uradili i preko 180 raznih IT projekata, od IP telefonije, IT infrastrukture do implementacije specifičnih poslovnih rešenja. Uridium trenutno zapošljava 12 profesionalaca, čije je radno iskustvo u implementaciji poslovnih rešenja preko 100 čovek godina.