Office 365

Šta razlikuje Office 365 od Office-a 2013?

Office 365

Mnogi se pitaju da li da prelaze na Office 365 kada im Office 2013 obavlja posao sasvim solidno. Koje su to ključne stavke koje Office 365 stavljaju ispred Office-a 2013? Šta je to što ga izdvaja? Ne jedina ali jedna od bitnih razlika je ta da se Office 365 u stvari iznajmljuje po mesečnoj pretplati, dok je Office 2013 proizvod koji se kupuje. Pojava Offica 365 predstavlja novi vid softvera u obliku usluge koju je Microsoft dugo pripremao.

Office 2013

Iako postoje i mnoge sličnosti između Office-a 2013 i 365, ipak se Office 2013 smatra naslednikom Office-a 2010. Predstavlja softver u tradicionalnom smislu. Kupite ga jednom, instalirate, i vaš je.

Kao i kod većine drugih softvera, imate pravo da instalirate Office na jednom računaru (sem ako ne kupite više od jedne kopije) i kako je ranije bio slučaj, postoji nekoliko verzija koje uključuju Office programe.

Noviteti?

Office često biva kritikovan kao softver na kom se prave baš male izmene između verzija. Kao što je bilo očekivano, Office 365 može da se pohvali modernim izgledom  Windows-a 8 i odlikama ekrana na dodir. Ali postoje još neke nove opcije.

Naglašava se online rad, sa svim sferama Office-a uključujući saradnju, deljenje ili opcije cloud-a – fajlovi mogu direktno biti sačuvani na OneDrive, na primer. Neke izmene nisu mnogo značajne poput Word-a koji dobija novu opciju za čitanje i Outlook-a koji je mnogo pregledniji nego ranije. Integrisane su i društvene mreže što je donekle i bilo za očekivati.A uvodi se i pojam privatne poslovne društvene mreže Yammer.

Excel dobija nove poboljšane pivot tabele kao i sugestije koji grafikoni najbolje odgovaraju kojoj vrsti podataka. Tu su takođe i opcije poput Flash Fill-a koje ubrzava unos podataka popunjavajući poatke umesto vas.

Međutim javljaju se i mnogi noviteti koji opravdavaju poziciju koju Office 365 zauzima na lestvici Office verzija. Prvo i osnovno je prenosivost. U mogućnosti ste da ,,sve svoje sa sobom ponesete’’. Šta to znači? To znači da svaki dokument koji kreirate u bilo kom Office programu automatski se čuva u One drive-u, delu cloud-a predviđenom za skladištenje fajlova. One drive-u možete pristupiti sa bilo kog uređaja bilo da je to pametni telefon, tablet, neki računar u Internet kafe-u. Ulogujete se na svoj nalog putem pretraživača i vaši dokumenti su tu kada vam najviše trebaju. Drugo, modifikaciju fajlova takođe možete vršiti sa bilo koje lokacije jer Office 365 podrazumeva Online verzije Word-a, Excel-a, Powerpoint-a itd… Sledeća prednost Office-a 365 je mogućnost deljenja dokumenata sa saradnicima. U bilo kom momentu možete zajedno sa saradnicima online da modifikujete dokumenta uživo svako sa svog uređaja. Nakon što se izvrše izmene dokument se može smestiti u folder na cloud-u koji je predviđen za deljenje sa saradnicima, i oni imaju pristup uvek, ako im vi to omogućite.

Još neke od vidljivih naprednih funkcija su i organizovanje sastanaka putem Lync-a kao i deljeni kalendar putem kog saradnici i poslovni partneri mogu da vide kada je sastanak zakazan. Jedna jako bitna stavka je i to što za razliku od Office-a 2013, Office 365 kada se pretplaćujete za njega, pretplaćujete se na instalaciju Office-a 365 na pet uređaja po ceni jednog. To je nešto što ga dosta izdvaja kao dosta efikasiju i profitabilniju varijantu Office-a.

Kao što se i da videti mnogo toga izdvaja Office 365 od ostalih Office verzija. Može se čak reći da Office 2013 predstavlja samo deo slagalice Office-a 365, pored brojnih drugim delova koji ga čine onim što on zaista jeste.

Ukoliko ste zainteresovani za procenu da li je vaša firma spremna da se prepusti čarima novog Office-a 365, kontaktirajte nas  kako bismo vam pomogli u tome.

About the Author

Uridium je kompanija u privatnom vlasništvu osnovana 1994. godine sa ciljem unapređenja poslovanja upotrebom informacionih tehnologija. Uridium prodaje, uvodi i održava Pantheon kao vodeći ERP u regionu. Tokom prethodnih 10 godina, uspešno smo implementirali Pantheon u preko 100 preduzeća u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Sloveniji. Pored ERP projekata, možemo se pohvaliti da smo uspešno uradili i preko 180 raznih IT projekata, od IP telefonije, IT infrastrukture do implementacije specifičnih poslovnih rešenja. Uridium trenutno zapošljava 12 profesionalaca, čije je radno iskustvo u implementaciji poslovnih rešenja preko 100 čovek godina.