Kako ubrzati prodajni ciklus?

Prodajni ciklus

sales-processAko bilo šta prodajete, sigurno se razmišljali o tome kako da ubrzate prodajni ciklus a samim tim i ostvarite veću dobit. Česta praksa kod nas su prodavci koji nemaju napretka, prkose modernim pravilima prodaje a samim tim donose manji profit, troše više vremena i resursa

Većina prodavaca dodaje korake u svom prodajnom ciklusu umesto da revidira već postojeće i koristeći isto vreme i resurse ostvare bržu prodaju. Čak i ako se radi o par sati uštede u procesu prodaje to Vam može doneti dosta veću zaradu.

Cilj ovog teksta je da vam bar malo pomogne u ubrzanju prodajnog ciklusa, a samim tim ostvarite i veću zaradu. Evo nekoliko načina kako možete to uraditi

Izgradite pravu reputaciju na Google-u .  Preporuke (Refferals) su jedan od najboljih načina da ubrzate prodajni ciklus. Naravno, jako je teško ostati na na vrhu sa preporukama. Ali postoje i drugi načini. Primera radi, napisali ste odličan tekst na sajtu o vašem poslovanju ili proizvodima koje prodajete i podelili ste ga sa u lokalnoj grupi na Linkedin mreži. Potencijalni kupci su pročitali vaš tekst, dele vaše mišljenje, zadovoljni su i čekaju sledeći.  Kada saznaju da ste u istom gradu više vas ne gledaju kao prodavca već kao profesionalca.

Kako ovo iskoristiti? Napišite tekst o delatnosti koja vam je nazanimljivija. U samom tekstu pomenite sitnice koje su vezane za tu delatnost. Na primer ako vam je medicina ciljna grupa, tekst treba da sadrži primere vezane za medicinu.  A tekt će te postaviti na blogovima vezanim za medicinu i naravno na vašem blogu ili sajtu. Na ovaj način će ljudi koji traže rešenja doći dirktno do vas.

Filitrirajte vaše potencijalne kupce.  Zapitajte se koliko vam je ljudi samo potrošilo vreme. Prosečan sastanak ne traje kraće od par sati. Još kad tome dodate odlazak do potencijalnog kupca, troškove putovanja, zapravo potrošite radno vreme. Svi dobro znamo da je lično upoznavanje i izgradnja dobrih odnosa sa kupcem bitna. Ali ono što je takođe bitno je da izgradite odnose sa pravim kupcima. Ako nemate izgrađen sistem filtriranja ovo se može pretvoriti u dosta izgubljenog vremena.

Iskoristite već napisane tekstove, i pretvorite ih u webinare i elektronski sadržaj. Pošaljite mail potencijalnom kupcu  pre sastanka i tako napravite selekciju. Ne zaslužuje svako sastanak, i ovo će vam pomoći da saznate koliko su ozbiljni.

Ako vam odgovore na mail sa zahtevom za dodatna objašnjenja, onda je jasno da su pročitali vaš tekst i da su ozbiljni. Ako uopšte ne otvore vaš mail (postoje razni načini da to saznate, a postoji i simpatičan alat kao što je Yesware za praćenje da li vaši primaoci pročitali mail) znaćete da nisu ozbiljni i vredni izgubljenog vremena. A za one za koje jednostavno niste sigurni, pozovite ih telefonom i procenite njihovu zainteresovanost

Pretvorite gubitak u dobitak. Ovo je veoma zanimljiva strategije i bićete iznenađeni kako dobro funkcioniše. Bilo da se radi o potencijalnim kupcima, sastancima ili telefonskim pozivima saznali ste da oni jednostavno nisu za vas. Saradnja nije moguća. Pokušate da ostavite dobar utisak i nemojte dozvoliti da neko ode od vas a da niste pokušali da mu pomognete. Probajte bar tako što ćete ga uputiti na pravu adresu. Ako imate neki lep poklon za njega (reklamni) dajte mu. Ne dozvolite da ode od vas sa lošim utiskom. Računajte na to da će vas rado preporučiti prijateljima ili potencijalnim kupcima.

Naravno imajte na umu da su pokloni kao što su olovke i kalendari nepoželjni.  Poklon treba da bude dovoljno vredan i zanimljiv.

Zaključak

Ovi saveti su veoma laki za primenu. Ako već imate neki sadržaj još lakše. Ako ne, bacite se odmah na posao!

Dobri tekstovi su ključ vašeg uspeha. Ako već imate dobar posao, ovako ga možete poboljšati. Postavite tekstove tamo gde ga mogu videti ciljane grupe kupaca i namamite prave kod sebe. A onda čak i ako nisu za vas dajte im nešto vredno da vas cene.

About the Author

Uridium je kompanija u privatnom vlasništvu osnovana 1994. godine sa ciljem unapređenja poslovanja upotrebom informacionih tehnologija. Uridium prodaje, uvodi i održava Pantheon kao vodeći ERP u regionu. Tokom prethodnih 10 godina, uspešno smo implementirali Pantheon u preko 100 preduzeća u Srbiji, Hrvatskoj, Makedoniji, Bosni i Hercegovini i Sloveniji. Pored ERP projekata, možemo se pohvaliti da smo uspešno uradili i preko 180 raznih IT projekata, od IP telefonije, IT infrastrukture do implementacije specifičnih poslovnih rešenja. Uridium trenutno zapošljava 12 profesionalaca, čije je radno iskustvo u implementaciji poslovnih rešenja preko 100 čovek godina.