gmail u domenu

Besplatni e-mail servisi i mala poslovanja, da ili ne?

Ono što i dan danas predstavlja veoma zanimljivu pojavu je to da veliki broj firmi i dalje koristi e-mail adresu poput imefirme@gmail.com, tj. koriste besplatan google servis za komunikaciju sa svojim klijentima, saradnicima kao i internu komunikaciju.  Bilo da je to gmail.com, yahoo.com, ili outlook.com

Primetno je da ljudi danas elektronsku poštu ne uzimaju previše za ozbiljno (iako bi trebalo) i traže najlakši način (po mogućstvu besplatan) za njeno korišćenje. Jedan od najpopularnijih načina je kreiranje naloga na nekom od besplatnih servisa dostupnih na Internetu, kao što su gmail, yahoo mail, outlook.com ili slično.

Na primer tek se pokreće određeni biznis, vlasnik nema vremena da razmišlja o e-mail adresi, jer je previše okupljen drugim stvarima, i vodi se tim da će mu privremeno ( što se kasnije pretvori u malo duži period) koristiti da kreira e-mail adresu sa domenom @gmail.com, @yahoo.com itd… Smatra da to što mu e-mail adresa glasi npr. knjizaraNN@gmail.com, predstavlja njegovo poslovanje u dobrom svetlu i čini prepoznatljivim jer ima naziv firme u e-mail adresi. Još je gore ako neko poseduje i svoj sajt sa kupljenim domenom a sve e-mail adrese zaposlenih mu se završavaju na @gmail.com.

Verovatno se pitate zašto je to gmail, yahoo mail itd. loše rešenje, makar i privremeno?

  1. Bilo ko, ko želi da mu se firma smatra ozbiljnom, poseduje e-mail adresu u čijem domenu se nalazi naziv firme dakle @nazivfirme.com, @nazivfirme.rs itd. Razlog je prilično jednostavan, ljudi koji prime ponude od firme npr. knjizaraNN@gmail.com često će se zapitati koliko je ta firma pouzdana i ozbiljna i razmisliće dobro pre nego što odluče da kupe nešto od njih .
  2. Ljudi koji već poseduju sajt firme, imaju mogućnost korišćenja i kreiranja email naloga koje su dobili uz hosting. I kada je u pitanju najmanji hosting paket, provajderi su prilično darežljivi jer nude minimum 30 email naloga, a taj broj u zavisnosti od paketa može biti daleko veći. U skopu C panel-a obično postoji neko od webmail rešenja sa sve POP/IMAP pristupom i uz SSL zaštitu, što čini nezaobilazni deo karakteristika pouzdanog mejla, a pored toga takođe i mogućnost dvostepene autentifikacije.
  3. Dovodi se u pitanje sigurnost podataka koji se primaju i šalju. Kada su u pitanju besplatni email servisi (pogotovo ako se koriste za veliki broj zaposlenih) može doći do toga da bivši zaposleni nakon što odu iz firme i dalje imaju pristup tim mejlovima. Firma nije vlasnik naloga i nema pravo da ugasi ovakve naloge ili podesi preusmeravanje pošte.
  4. Nemogućnost pristupa mailbox-u bez internet konekcije, iz razloga jer se pregled mejlova vrši iz samog internet pretraživača.
  5. Ukoliko postoji neka firma sa sličnim ili istim nazivom, doći će do zabune ukoliko npr. jedna firma koristi knjizaraNN@gmail.com a druga firma knjizaraNN@yahoo.com
  6. Kada nastanu određeni problemi pri korišćenju, prijavljivanje i rešavanje problema može potrajati jer se obraćate google-u, ili yahoo-u.
  7. E-mail adresa predstavlja važan deo brend predstavljanja kompanije kao i marketinški alat. Ukoliko firma poseduje domen sa samim svojim nazivom u e-mail adresi, oni koji prime mejl se podsvesno upućuju na to da ta ista firma ima i web sajt. A u današnje vreme firma bez prisustva na internetu kao i da ne postoji, što opet ukazuje na važnost samog domena.

Šta Vam nudi sigurnost koju ovde nemate?

Plaćena cloud rešenja. Jedno od njih je i Microsoft Office 365. Predstavlja veoma pouzdano i bezbedno email rešenje, uz veliki broj drugih integrisanih aplikacija…. Više uopšte ne morate da razmišljate o sigurnosti vaše elektronske pošte. Pristupite e-pošti, kontaktima i deljenim kalendarima gde god da ste. Sada možete da radite tamo gde vam najviše odgovara. Sinhronizacija e-poruka, kalendara i kontakt informacija na vašem tabletu, laptopu, desktopu ili mobilnom telefonu u realnom vremenu. Ukoliko Vam se recimo desi situacija da izgubite mobilni, ili ga neko ukrade(a kako ne bi imao pristup vašim važnim mejlovima), uz Office 365  možete da izbrišete podatke sa njega daljinski da biste sprečili neovlašćeni pristup informacijama. Omogućeno vam je da šaljete poruke veličine do 150 MB. Pored toga, uz 50 GB prostora za skladištenje po korisniku možete da zadržite poruke i datoteke koje su vam potrebne. Svoje vreme usredsredite na druge aktivnosti, a ne na upravljanje nalozima e-pošte, brizi o tome kako da zaštitite e-poštu ili probijanje kroz prijemno poštansko sanduče zatrpano reklamama. Uz pojednostavljeni centar administracije i ugrađenu bezbednost, Office 365 preuzima posao upravljanja e-poštom. I što je najbitnije od svega imaćete najbolju zaštitu od malvera i filtriranje bezvredne pošte kako biste sačuvali e-poštu od sveprisutnih pretnji.

About the Author